Jumaat, 26 September 2014

Proton Iriz akhirnya tiba





Proton akhirnya melancarkan Proton Iriz. Ia datang dengan tag harga yang berpatutan dan dengan pelbagai jenis ciri-ciri keselamatan. 
Nah, ia akhirnya di sini. Kereta kecil global yang dinanti-nantikan lebih dikenali sebagai Proton Kereta Kompak, yang telah berada di bawah pembangunan yang meluas untuk tahun dan costed Proton kekayaan kecil, akhirnya telah dilancarkan di sini di kilang Tanjung Malim Proton. PCC, yang kini pergi dengan model jawatan rasmi - Iriz, adalah B-segmen pesaing Proton untuk pasaran global. 

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, Iriz berukuran 3920mm panjang, 1722mm lebar dan 1554mm tinggi, menjadikan ia sedikit lebih besar dan lebih tinggi daripada Perodua Myvi. Kenderaan itu yang ditawarkan tiga varian yang berbeza, iaitu, Standard, Eksekutif dan Premium. Terdapat pilihan dua enjin, baru enjin VVT 1.6 liter (Eksekutif dan Premium sahaja) dan VVT satu 1.3-liter (Standard dan Eksekutif sahaja). 

Kedua-dua powerplants boleh didapati dengan pilihan sama ada transmisi CVT syarikat atau lima kelajuan manual gearbox cuba dan diuji. Yang Iriz dengan enjin 1.6 liter dikatakan menawarkan 107bhp dan 150Nm tork manakala loji kuasa 1.3 liter boleh menyampaikan
Walaupun ketiga-tiga varian melihat agak serupa dari jauh, dekat dan dengan penelitian yang teruk, adalah apabila jurang perbezaan antara ketiga-tiga varian menjadi ketara. Kereta asas atau Standard 1.3L (bermula dari RM42,438.00), eschews banyak ciri-ciri yang membuat model premium yang penonton sebenar. Ia mempunyai untuk melakukan tanpa kit aero, pelbagai keping trim krom, tambahan USB mengecas pelabuhan, skrin sentuh sistem infotainment dan juga roda krom mewah. Ia aa kereta tidak masuk akal padat bagi mereka yang mahu kembali kepada asas runabout. Ia hanya mempunyai 2 beg udara, tidak melepaskan jauh mobil lain terlalu dekat, dan hanya 2 pembesar suara, yang akan menjadi pemutus perjanjian utama untuk audiophiles. 

Bergerak ke atas tahap untuk varian Eksekutif (tersedia untuk 1.3L dan 1.6L varian), hal-hal yang sedikit lebih 'mewah' dan hasilnya, lebih menarik. Model Eksekutif melimpahkan dengan barangan yang lebih baik semua pusingan. Pertama sekali, ia kos RM46,438.00 untuk kereta 1.3 liter dan RM53,438.00 untuk satu 1.6 liter. Untuk itu anda mendapat satu sistem 6.2 inci skrin sentuh infotainment (tidak berkenaan untuk 1.3 liter Eksekutif), lampu kabus depan, kamera pandangan belakang (tidak berkenaan untuk 1.3 liter Eksekutif) dan sebagainya. 

Perbezaan di antara Eksekutif dan varian premium kereta 1.6 liter yang halus pada tahap terbaik. Kedua-dua sistem mendapatkan skrin sentuh infotaimnet, 4 pembesar suara,, 4G dalam kereta WiFi dan sebagainya. Apa varian Eksekutif mempunyai untuk melakukan tanpa bagaimanapun, lampu depan auto, Auto Fold






cermin, Lampu Running Siang, Anti-perangkap tingkap kuasa (sebelah pemandu sahaja), 6 beg udara, serta tempat duduk kulit dan pintu sisipan trim. 

Apa yang paling menarik tentang Iriz adalah, apa yang boleh didapati di seluruh papan. Semua varian mendapatkan Kawalan Dinamik Kenderaan (VDC), ABS dengan EBD, Brake Assist, Kawalan Kestabilan Elektronik, Kawalan Penjejak, Membantu Hill-Pegang, dan juga tali pinggang amaran buzzer dan petunjuk hanya untuk menamakan beberapa.


Berikut adalah senarai harga untuk semua varian:

Yang berkata, yang di Iriz ia bentuk asas masih sebuah kereta B-segmen yang luas yang mempunyai penarafan keselamatan yang sama seperti varian Premium dan jumlah yang sama bantuan pemandu tetapi akan kos yang kurang. Proton Iriz boleh didapati dalam tujuh warna badan yang berbeza, Citrus Hijau, Silver Moon Debu, Atlantik Biru, Bomba Merah, Perak genetik, Solid White, Tranquility Black dan. Sehingga kini, Iriz boleh didapati di mana-mana perintah bilik pameran Proton di seluruh negara.

Tiada ulasan: