Sabtu, 13 Disember 2014

FITNAH : IDENTITI CYBERTROOPER BAKAL DIDEDAH SKMM?



Pemergian Ketua Pengarah JASA, Allahyarham Datuk Fuad Hassan baru-baru ini, secara peribadi merupakan satu kehilangan pada penulis. Penulis merupakan antara salah seorang 'follower' beliau di laman Twitter dan kerap membaca cetusan-cetusan pendapat beliau di ruangan Twitter. Penulis tergerak untuk menulis artikel ini selepas membaca satu komen yang agak kurang ajar dengan bekas 'sahabat' sparring di laman komen Malaysiakini , guna nama pena RajaMohdShahrim . Komen-komen beliau di laman Malaysiakini bersifat provokatif dan terang-terangan menghasut. Lagi kuat menghasut lagi banyak bayaran yang diperoleh barangkali. Apa yang beliau komen di portal pro-pembangkang itu lebih bersifat serkap jarang tanpa fakta-fakta yang sahih. Terbaru, pemergian Allahyarham Datuk Fuad pun nak dijadikan bahan politik, seolah-olah tiada rasa sifat ukhwah sesama Islam.

Tuduhan beliau di laman Facebook baru-baru ini agak melampau, sahabat blogger BadutRakyat dalam artikel beliau baru-baru ini memberikan penjelasan bagi menangkis tuduhan yang dilemparkan 'macai' PKR ini. Memetik artikel yang ditulis blogger BadutRakyat;

http://badutrakyat.blogspot.com/2014/12/kurang-ajar-ds-shaberyc-dan-pdrmsia.html

Jabatan Hal Ehwal Khas atau JASA Ditubuhkan pada 11 Mei 1960 dengan nama Bahagian Hal Ehwal Khas (BHEK).Tujuan asal penubuhan BHEK adalah untuk memelihara dan mempertahankan kestabilan politik dan kerajaan Perikatan.Memberi kesedaran dan kefahaman yang berkualiti,tepat dan jelas dalam aspek siasah dan agama.Menyediakan laporan maklum balas dengan tepat,semasa dan sahih mengenai isu-isu siasah dan agama.Menyediakan bahan-bahan penerbitan dan multimedia yang bermaklumat semasa mengenai siasah dan agama.Menyedia dan memberi khidmat kepakaran komunikasi bersemuka kepada masyarakat.Memberi khidmat sokongan yang berkualiti dalam aspek kewangan dan sumber manusia dan Bertindak atas prinsip `Kebenaran Terserlah Negara Cemerlang` dalam melaksanakan tugas.objektif JASA adalah untuk Membentuk masyarakat Malaysia yang berkeyakinan diri,matang,kukuh nilai moral dan berjiwa patriotik.Menggalakkan persekitaran politik yang lebih kondusif bagi mendorong proses integrasi nasional tercapai serta Menyedia dan memastikan penyebaran maklumat yang sistematik melalui media konvensional (perhubungan)

Tiada ulasan: